Charakteryzujemy postać Anaruka

10 lut, 2021 | Blog | Edukacja wczesnoszkolna
Tagi: edukacja polonistyczna , charakterystyka postaci , samodzielność

Charakterystyka głównych bohaterów towarzyszy każdej omawianej lekturze. Co zrobić, aby nie stało się to dla uczniów nudnym obowiązkiem? Pozwolić działać!
Trzecioklasiści zmierzyli się z charakterystyką głównego bohatera lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”. Aby uniknąć schematycznego podejścia do tego etapu pracy z lekturą, wprowadziłam element zaskoczenia. Anarukiem został kolega Olek, który - nieco zdziwiony, jednak jak zwykle chętny do pomocy - zgodził się być naszym modelem. Na dużym arkuszu papieru dzieci zaznaczyły kontur postaci, następnie na zmianę, w swoim czasie wolnym, kolorowały i ozdabiały postać Anaruka. Piękną ilustrację ozdobiły śnieżynki z informacjami na temat sympatycznego chłopca. Zarówno tworzenie portretu, jak i poszukiwanie unikalnych określeń cech charakteru Anaruka, bardzo zaktywizowały dzieci. Cel został osiągnięty, a droga do niego była przyjemna i pełna uśmiechu.

Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka
Charakteryzujemy postać Anaruka