Trzecioklasiści realizowali miniprojekt, w którym wszystkie aktywności miały wspólny mianownik – kasztany. Dzień rozpoczął się od rozgrzewki na kasztanowej ścieżce sensorycznej. Uczniowie zastanawiali się z ilu kasztanów składa się ścieżka, najpierw oszacowali więc ich ilość, a następnie wybrali najlepszą strategię do obliczenia. Wspólnymi siłami policzyli, że jest ich w sumie aż 1061! Najwięcej emocji wzbudziła zabawa w bank i prowadzenie rachunku własnego konta. Pudełko z kasztanami stało się bankiem, a każdy uczeń dostał wpłatę na konto w wysokości 20 kasztanów i możliwość wybierania ich z banku. O tym, ile kasztanów można wybrać jednorazowo decydował rzut kostką. Dzieci samodzielnie zapisywały te czynności na swoich rachunkach, aż do momentu, w którym trzeba było pożyczać pieniądze. Tutaj zatrzymaliśmy się na chwilę, aby wyjaśnić na czym polega kredyt, co to jest dług i saldo. Przy okazji utworzyliśmy słowniczek pojęć związanych z finansami. W naszym kasztanowym dniu nie zabrakło także ćwiczeń gimnastycznych, zabaw konstrukcyjnych oraz układania symetrycznych obrazków – wszystko to oczywiście z wykorzystaniem naszych darów jesieni. Na koniec dnia trzeba było spłacić zaciągnięty dług, a ponieważ kredyt kosztuje uczniowie „płacili” odpowiedziami na pytania – oczywiście związane z bankiem. Wspaniale uczyć w takiej radosnej atmosferze! 

Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank
Kasztanowy bank