Metoda pracy z instrukcją, która od lat jest znana i stosowana w nauczaniu, stanowi jedno z kluczowych narzędzi w edukacji daltońskiej. Jej popularność wynika z prostoty, choć instrukcje mogą mieć różny stopień zaawansowania. Ważne jest, aby zrozumieć cel korzystania z instrukcji w różnych systemach edukacyjnych, ponieważ codziennie spotykamy się z wieloma różnorodnymi instrukcjami, a umiejętność ich interpretacji jest kluczowa dla osiągnięcia sukcesu.

Jakie korzyści daje dziecku praca z instrukcją?
– uczy jak organizować aktywność,
– stymuluje niezależne uczenie przez patrzenie i działanie,
– uświadamia posiadane kompetencje,
– stymuluje inteligencję wizualno-przestrzenną,
– zachęca do współpracy,
– przyczynia się do rozwoju umiejętności komunikacyjnych i językowych [za: Sowińska A., Sowiński R., Od nauczania do uczenia się. Nasz plan daltoński, 2017].

Moi uczniowie bardzo lubią pracować z instrukcją, a taki rodzaj pracy - w różnych wariantach - towarzyszy nam niemalże codziennie. W galerii umieszczam inspiracje - instrukcje do wykonania dwóch prac plastyczno-technicznych - o tematyce wiosennej (tulipany) oraz letniej, zwiastującej nadchodzące wakacje (latarnia).
Innym rodzajem instrukcji, z którymi pracują moi uczniowie są plany dnia, których ideę przybliżyłam w jednym z wcześniejszych wpisów.

Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją
Praca z instrukcją