Zajęcia wypełnione aromatem świątecznych przypraw i słodkie jak pierniczki – czy istnieje bardziej smakowity sposób na wprowadzenie do klasy świątecznego, magicznego klimatu?
Celem zajęć – poza wytworzeniem życzliwej, świątecznej atmosfery, były również ćwiczenia słownikowe oraz doskonalenie trudnej sztuki robienia notatek. Zajęcia rozpoczęliśmy od poznania nazw i skojarzenia ich z zapachami najpopularniejszych przypraw korzennych. Głównym zadaniem dzieci było przetestowanie pierniczków wszystkimi zmysłami i zapisanie swoich spostrzeżeń na karcie. Najwięcej emocji dostarczyło testowanie pierniczków zmysłem słuchu, jednak dzieci jak zwykle wykazały się pomysłowością i już po chwili okazało się, że pierniczek jest „milczący, cichy i nic nie mówi” lub słychać jedynie jego „mikrotrzeszczenie”.
Dodatkowym zadaniem było podwojenie składników na ciasto – tu przemyciłam element diagnozy, której celem było sprawdzenie, czy dzieci wiedzą co to znaczy podwoić.
Zawsze podkreślam, iż najlepszymi doświadczeniami edukacyjnymi dla dzieci są te, które pozwalają im odkrywać świat wielozmysłowo – świąteczna atmosfera niewątpliwie temu sprzyja.
Inspiracją do przeprowadzenia zajęć w takiej formie były działania Pani Wiesławy Mitulskiej, ekspertki i konsultantki fundacji Plan Daltoński..