Wieże z kolorowych kubków pojawiały się na blogu wielokrotnie - to jedna z ulubionych aktywności moich drugoklasistów. Tym razem rozwijaliśmy umiejętność korzystania ze słowników ortograficznych. Zadaniem dzieci było ułożenie dwukolorowej wieży według określonego kodu. Każdy z kolorów oznaczał inną trudność ortograficzną.
Na tablicy multimedialnej wyświetliłam kartę z narysowaną wieżą z kubków oraz legendą. Na kubkach znajdowały się wyrazy z pustym miejscem - trudnością ortograficzną. Zadaniem uczniów było sprawdzenie poprawności zapisu w słowniku ortograficznym oraz ustawienie kubka zgodnie ze wzorem oraz oznaczonym w legendzie kolorem.
Wieże bardzo szybko pięły się w górę, a zadanie, pomimo, że z początku wydało się dzieciom trudne, zostało rozwiązane sprawnie i - co najważniejsze - poprawnie. Kiedy wszyscy wykonali zadanie wyświetliłam kartę z rozwiązaniem, dzięki czemu dzieci mogły samodzielnie ocenić poprawność wykonania.