Korzystamy ze słowników

25 lut, 2020 | Blog | Edukacja wczesnoszkolna
Tagi: kubeczki , edukacja polonistyczna , ortografia

Wieże z kolorowych kubków pojawiały się na blogu wielokrotnie - to jedna z ulubionych aktywności moich drugoklasistów. Tym razem rozwijaliśmy umiejętność korzystania ze słowników ortograficznych. Zadaniem dzieci było ułożenie dwukolorowej wieży według określonego kodu. Każdy z kolorów oznaczał inną trudność ortograficzną.
Na tablicy multimedialnej wyświetliłam kartę z narysowaną wieżą z kubków oraz legendą. Na kubkach znajdowały się wyrazy z pustym miejscem - trudnością ortograficzną. Zadaniem uczniów było sprawdzenie poprawności zapisu w słowniku ortograficznym oraz ustawienie kubka zgodnie ze wzorem oraz oznaczonym w legendzie kolorem.
Wieże bardzo szybko pięły się w górę, a zadanie, pomimo, że z początku wydało się dzieciom trudne, zostało rozwiązane sprawnie i - co najważniejsze - poprawnie. Kiedy wszyscy wykonali zadanie wyświetliłam kartę z rozwiązaniem, dzięki czemu dzieci mogły samodzielnie ocenić poprawność wykonania.

Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników
Korzystamy ze słowników