Przyroda metodą eksperymentu

19 maj, 2019 | Blog | Edukacja wczesnoszkolna
Tagi: edukacja przyrodnicza , eksperyment

Uczniowie klasy pierwszej rozpoczęli odkrywanie tajników przyrody przystępując do zajęć „Przyroda metodą eksperymentu”. Zajęcia te ukierunkowane są na poznawanie świata przyrody w sposób eksperymentalny, który umożliwia kształtowanie u uczniów badawczej i poszukującej postawy. Podczas wrześniowych zajęć dzieci zbadały co pływa w wodzie, a co tonie (i dlaczego?), dowiedziały się także jak zbudowane są liście i w wyniku czego jesienią zmieniają kolor. Dzieci wykonały widowiskowy eksperyment, którego celem było sprawdzenie, czy rośliny rzeczywiście piją wodę. Do tego celu potrzebne były liście kapusty pekińskiej i zabarwiona woda. Już po krótkim czasie dzieci zaobserwowały, że rośliny zaczynają zmieniać kolor, natomiast po kilku godzinach liście kapusty były już całe pięknie i kolorowo zabarwione. Uczniowie byli bardzo zaciekawieni eksperymentem i sami wyciągnęli z niego wniosek - rośliny piją wodę i potrzebują jej do życia tak jak my!

Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu
Przyroda metodą eksperymentu